Retrovizija

Retrovizija je oddelek za film in video, ki se je oblikoval leta 1987 v Ljubljani. Zastopal ga je režiser Peter Vezjak. Namen je bil režija projektov za televizijo in obveščanje javnosti o projektih Neue Slowenische Kunsta.

Retrovizija je oddelek za film in video kolektiva Neue Slowenische Kunst, zadolžen za soočanje s hitro razvijajočo se medijsko krajino, lastno obdobju osemdesetih in devetdesetih let minulega stoletja. Ta se je namreč izkazala za pomemben teren, na katerem se je kolektiv lahko spoprijel ne le z lastno javno podobo, temveč tudi s samim načinom množičnega posredovanja informacij.

Retrovizijo je vodil režiser Peter Vezjak, ki je za NSK režiral številne glasbene videe, reklame in oddaje o kulturi in mednarodnih projektih NSK-ja. Namen je bil uporabiti medij televizije za vsakodnevno seznanjanje ljudi z novicami o projektih NSK-ja. Tako je leta 1988 nastal televizijski spot za dramo Zenit, uprizorjeno na železniški postaji v Ljubljani v sodelovanju z Mladinskim gledališčem, tekom leta 1989 pa serija treh televizijskih filmov o skupini Laibach. Slednji, naslovljeni NSK Obzornik, so bili predvajani na TV Ljubljana, kjer so dosledno prevzeli format dnevnih televizijskih novic, toda vsebinsko poročali zgolj o novicah kolektiva.

Leta je 1989 sledil enourni TV film o skupini Laibach, ki prikazuje vzpon članov skupine na vrh Triglava, kjer so izobesili svoj značilni simbol križa v industrijskem zobatem kolesu.

Nastali pa so tudi številni dokumentarni videi o delovanju NSK-ja, kot so Video o NSK-ju iz leta 1987, NSK na Dunaju in v New Yorku iz leta 1988, predvsem pa glasbeni videi skupine Laibach, kot sta Sympathy for the Devil in Wirtschaft ist tot [Gospodarstvo je mrtvo], ki so zaradi vse večje popularizacije tovrstnega žanra predstavljali ključen aspekt delovanja skupine.